کد خبر: ۸۷۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 09 July 2020

دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب در گیلان افتتاح می شود

تابناک/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به احداث دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تصفیه خانه مذکور در قالب پویش الف – ب – ایران افتتاح می شود.

سیدمحسن حسینی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به تجمیع شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان در سوم اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: افزایش خدمت رسانی به مردم از اهداف ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور مد نظر وزارت نیرو است.

وی استفاده از تاسیسات مشترک برای خدمت رسانی به مردم را از جمله اهداف تجمیع شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی عنوان کرد و افزود: در شهرستان رشت، روستاهایی که در جوار خط انتقال آب قرار دارند به تصفیه خانه آب رشت متصل می شوند.

وی با اشاره به وجود ۸۳۱ هزار مشترک آب و فاضلاب گیلان در اثر یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب روستایی و شهری استان، بیان کرد: اکنون یک میلیون و ۶۲ هزار خانوار زیر پوشش آب و فاضلاب شهری و روستایی گیلان هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان به وجود ۱۳ باب تصفیه خانه آب شرب در استان اشاره کرد و یادآور شد: با ۷۲۹ حلقه چاه آب شهری و روستایی و ۵۷۵ چشمه وظیفه آبرسانی به مردم گیلان را به عهده داریم.

حسینی با بیان اینکه ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند، تصریح کرد: ۷۶ درصد جمعیت روستایی گیلان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب استان هستند.

وی به احداث دومین تصفیه خانه بزرگ آب شرب گیلان اشاره کرد و گفت: امسال تصفیه خانه مذکور در قالب پویش الف – ب – ایران افتتاح می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار